Menu Zamknij

Regulaminy UTW

Regulamin działania Sekcji w UTW:

Regulamin działania Sekcji

w Stowarzyszeniu  Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach

I. PRZEPISY OGÓLNE

§ 1

Regulamin działania Sekcji  w Stowarzyszeniu UTW w Gliwicach (zwany dalej Regulaminem) obowiązuje wszystkie osoby, które uczestniczą w zajęciach w ramach Sekcji wyodrębnionych i działających na podstawie Uchwały Zarządu nr 1/Z/2024 z dnia 22.01.2024

§ 2

1. Opiekę nad poszczególnymi Sekcjami sprawują Przewodniczący Sekcji, powołani Uchwałą Zarządu i będący członkami Stowarzyszenia UTW.

2. Nadzór nad funkcjonowaniem Sekcji oraz rolę pośrednika między Sekcjami a Zarządem sprawuje Koordynator ds. Sekcji, powołany przez Zarząd Uchwałą, będący członkiem Zarządu UTW.

3. Klub Podróżnika nie stanowi Sekcji w ramach UTW. Klub współpracuje z UTW na odrębnych zasadach określonych Uchwałą Zarządu UTW.

§ 3

1.  Uczestnikami Sekcji UTW mogą być wyłącznie członkowie Stowarzyszenia, którzy:

     a) nie zalegają z opłatami związanymi z członkostwem w Stowarzyszeniu,

     b) złożą lub złożyły oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu.

2. Wysokość opłat za zajęcia w Sekcjach ustalana jest przez prowadzącego zajęcia. Stowarzyszenie 

    UTW nie ponosi odpowiedzialności finansowej za działania w poszczególnych Sekcjach, za  

     wyjątkiem Sekcji Sportowej.

3. Koordynator Zarządu ds. Sekcji zobowiązany jest na początku roku akademickiego zgromadzić od

    Przewodniczących Sekcji pisemny  plan pracy na dany rok akademicki (w celu zapoznania Zarządu i

    odłożenia a/a), najpóźniej do końca października danego roku.

4. Koordynator Zarządu ds. Sekcji ma obowiązek, do dnia 15 czerwca (na koniec roku  

    akademickiego), zebrać pisemne sprawozdania z rocznej pracy Sekcji od poszczególnych

    Przewodniczących Sekcji i przedłożyć do wglądu Zarządowi i odłożenia a/a.

§ 4

1 .Uczestnictwo w Sekcjach związanych z aktywnością fizyczną i ruchową podlega dodatkowym  

       wymogom.

2.  W przypadku uczestnictwa w Sekcjach: Sportowej, Aktywności fizycznej i Tanecznej, uczestnik  

        jest zobowiązany do posiadania stroju oraz obuwia adekwatnego do zajęć ruchowych, w   

        których bierze udział.

    3. W trakcie zajęć ruchowych uczestnik nie może nosić ozdób, które  mogłyby wyrządzić szkodę

         uczestnikowi lub współuczestnikom zajęć ruchowych.

     4. Uczestnik bierze udział w zajęciach ruchowych na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność.

     5. Przed dopuszczeniem do zajęć ruchowych każdy uczestnik jest zobowiązany do złożenia

         pisemnego oświadczenia, że jego stan zdrowia pozwala na uczestnictwo w zajęciach

         ruchowych oraz, że nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, które mogą utrudniać lub

         uniemożliwiać jego udział w ww. zajęciach według wzoru stanowiącego Załącznik do

         Regulaminu.

     6. Odmowa podpisania oświadczenia, jest równoznaczna z rezygnacją z uczestnictwa w zajęciach.

          Osoba taka nie może zostać dopuszczona do brania udziału w zajęciach ruchowych.

      7. W przypadku odniesienia urazu, kontuzji lub złego samopoczucia uczestnik powinien

           natychmiast zgłosić się do prowadzącego i poinformować go o swojej dolegliwości.

      8. W trakcie zajęć ruchowych uczestnik ma obowiązek stosować się do poleceń i wskazówek

            wydawanych przez prowadzącego.

       9. Korzystanie ze sprzętu powinno odbywać się zgodnie z zaleceniem prowadzącego w  sposób

           bezpieczny, tj. z zapewnieniem dbałości o bezpieczeństwo współuczestników,  poszanowanie

           sprzętu i sali.

       10. Zabrania się przynoszenia na zajęcia przedmiotów niebezpiecznych i takich, których  

             posiadanie mogłoby utrudnić innym osobom uczestnictwo w zajęciach lub mogłoby

             doprowadzić do uszkodzenia lub zniszczenia mienia, bądź mogłoby stanowić zagrożenie dla

             bezpieczeństwa osób przebywających na zajęciach, ich życia oraz zdrowia.

      11. Uczestnik zobowiązuje się do punktualnego stawiania się na zajęcia.

      12. Stowarzyszenie nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne negatywne następstwa dla

            zdrowia uczestnika, wynikające z udziału w wykonywaniu czynności w czasie zajęć ruchowych

            przeprowadzanych zgodnie z zasadami dotyczącymi danej dziedziny w szczególności będące

            wynikiem niestosowania się do niniejszego Regulaminu, programu lub instrukcji wydawanych     

           przez prowadzącego.

      13. Uczestnika obowiązuje dbałość o dobry stan urządzeń i udostępnianego sprzętu.

      14. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe z jego winy.

§ 5

        1. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do dokumentowania (nagrywania, filmowania,

             fotografowania) przebiegu zajęć w Sekcjach dla celów dokumentacyjnych/archiwizacyjnych    

            (np.  w celu rozliczenia projektu, zamieszczenia relacji w publikacjach drukowanych i

            elektronicznych)  – w takim przypadku czynności tych dokonuje osoba wskazana przez zarząd,

             lub koordynatora projektu.

         2. Przed dopuszczeniem do zajęć w Sekcji, każdy uczestnik jest zobowiązany do złożenia

              pisemnego oświadczenia, iż wyraża zgodę na nieodpłatne utrwalanie i rozpowszechnianie

             wizerunku w związku z realizacją celów statutowych Stowarzyszenia.

  • W sprawach nieujętych w niniejszym Regulaminie oraz w kwestiach spornych ostateczne rozstrzygnięcia podejmuje co do zasady Prezes Zarządu.
  • Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia jego treści i podpisania przez Zarząd Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku.

Gliwice, dnia 22.01.2024

                                                                                                      Prezes Stowarzyszenia UTW

                                                                                                      Krystyna Jurczewska – Płońska


Załącznik do regulaminu działania Sekcji:

Załącznik nr 1

Do Regulaminu Sekcji Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach

IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA ……………………………………………………………………

ADRES UCZESTNIKA……………………………………………………………………………………………

WYBRANA SEKCJA…………………………………………………………………………………………………………..

OŚWIADCZENIE

  1. Ja, niżej podpisany …………………………………………….……………………… oświadczam, iż:

1) zapoznałam/łem się z Regulaminem Sekcji  Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach,

2) według mojej wiedzy i przekonania mój stan zdrowia pozwala na uczestnictwo w zajęciach w Sekcji  organizowanej  przez Stowarzyszenie,

3) według mojej wiedzy i przekonania nie mam żadnych przeciwwskazań zdrowotnych,  które mogą utrudniać lub uniemożliwiać mój udział w zajęciach ruchowych,

4) zdaję sobie sprawę z podwyższonego ryzyka ewentualnych urazów, na które jestem   narażony/a w trakcie zajęć ruchowych, w szczególności z uwagi na mój wiek,

5) biorę udział w zajęciach ruchowych na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność,

6) zostałem poinformowany przez Przewodniczącego sekcji,  o zagrożeniach dla mojego zdrowia, wynikających z uczestnictwie w zajęciach ruchowych,

7) zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Przewodniczącego Sekcji o ewentualnych zmianach   w zakresie oświadczeń, o których mowa w pkt. 1 ust. 2) i 3).

2. Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w tym wizerunku, w związku   z realizacją celów statutowych i budowaniem dobrego wizerunku  Stowarzyszenia UTW.

3. Oświadczam, że zostałem/łam poinformowany/na, że mam prawo  dostępu do treści moich danych osobowych, w tym wizerunku, prawa ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.


Regulamin wyjazdów edukacyjno- integracyjnych organizowanych przez UTW Gliwice:

REGULAMIN WYJAZDÓW EDUKACYJNO – INTEGRACYJNYCH
organizowanych przez Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach

§1

Organizator, uczestnicy i cele wyjazdów

  1. Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach, zgodnie z założeniami działalności statutowej, jest organizatorem wyjazdów edukacyjnych, integracyjnych, kulturalnych–krajowych oraz zagranicznych, zwanych dalej w Regulaminie – wyjazdami.
  2. Zasady organizowania wyjazdów ustala Regulamin, wydany na podstawie przepisów Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r., o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 548) oraz na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego.
  3. Regulamin odnosi się do wszystkich wydarzeń o charakterze turystyczno-edukacyjno-integracyjnym, realizowanych przez Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach, organizowanych poza siedzibą Stowarzyszenia.
  4. Celem Regulaminu jest zapewnienie porządku i bezpieczeństwa wyjazdów oraz ich uczestników poprzez określenie zasad organizacji wyjazdów, a także zachowania się osób uczestniczących w tych wydarzeniach.
  5. Osobami odpowiedzialnymi za organizację wyjazdów z ramienia UTW są osoby upoważnione przez Prezesa UTW (kierownik wyjazdu).
  6. Informacje o planowanym wyjeździe, kierownik wyjazdu, zamieszcza na stronie internetowej, podając czas, trasę, program, koszt uczestnika, miejsce zbiórki oraz termin wnoszenia opłat.
  7. Celem wyjazdów organizowanych przez UTW jest:
    1. aktywizacja członków UTW,
    1. integracja społeczna i kulturalna,
    1. udział w działaniach pro kulturowych,
    1. poznawanie polskiego i europejskiego dziedzictwa kulturowego,
    1. zabytków,
    1. obiektów przyrodniczych.

§2

Zasady finansowania wyjazdów. Opłaty, zapisy uczestników.

  1. Plan finansowy musi określać ogólny koszt wyjazdu, koszt jednego uczestnika oraz przewidywane koszty organizacyjne.
  2. UTW odpowiada za organizację i finansowanie wyjazdów integracyjnych ,edukacyjnych, kulturalnych, wyjazdów na koncerty i inne imprezy wtedy, gdy wpłacane kwoty przepływają przez konto Stowarzyszenia.
  3. Słuchacze, którzy zadeklarowali udział w wyjeździe, dokonują wpłat w   wyznaczonym  terminie i miejscu. Dokonujący wpłaty jest wpisywany na „LISTĘ UCZESTNIKÓW”. Lista musi zawierać:
    1. liczbę porządkową,
    1. nazwisko i imię,
    1. kwotę wpłaty,
    1. podpis wpłacającego.
  4. Rezygnacja z uczestnictwa na 14  dni przed wyjazdem wiąże się z utratą wpłaty.
  5. Wyjazdy finansowane mogą być ze środków słuchaczy lub otrzymanych dotacji. Rozliczenie finansowe i ocenę wyjazdu należy przedłożyć na posiedzeniu Zarządu. Rozliczenie finansowe wyjazdu dokonuje kierownik wyjazdu poprzez skarbnika Zarządu.    
  6. Wyjazdy / imprezy  mogą być dofinansowane z konta UTW (szczegółowe zasady dofinansowania określa Uchwała Zarządu).

§3

Porządek i bezpieczeństwo

  1. Każdorazowo uczestnicy wyjazdów mają obowiązek bezwzględnie dostosować się do uwag i poleceń kierownika wyjazdu.
  2. Kierownik wyjazdu ma prawo odmówić udziału osobom, które w chwili rozpoczęcia wyjazdu znajdują się pod wpływem alkoholu lub innych substancji odurzających, osobom zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie lub w inny sposób stwarzającym zagrożenie dla bezpieczeństwa pozostałych uczestników wyjazdu.

§4

Obowiązki kierownika wyjazdu

  1. Osobą odpowiedzialną za organizację oraz za prawidłowy przebieg wyjazdu jest kierownik wyjazdu, wyznaczony przez kierownika sekcji turystycznej.
  2. Kierownik wyjazdu przygotowuje dokumentację. Sporządza 2 listy uczestników, z których  jedną zabiera na wyjazd, drugą pozostawia w biurze UTW.
  3. Dokumentacja powinna zawierać program, listę uczestników z numerami telefonów.
  4. Kierownik wyjazdu zabezpiecza apteczkę pierwszej pomocy.
  5. Uczestnicy wyjazdów powinni być objęci ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków.
  6. Kierownik zapoznaje uczestników z regulaminem wyjazdu.
  7.  W razie gwałtownego załamania się warunków pogodowych (szczególnie przy planowaniu wycieczek pieszych górskich), należy wyjazd odwołać.
  8. Przed wyruszaniem z każdego miejsca pobytu, zwiedzania, należy  bezwzględnie sprawdzać stan liczbowy uczestników.
  9. Wyjazdy powinny rozpoczynać się i kończyć w wyznaczonym w programie miejscu.
  10. W czasie zwiedzania, zakwaterowania, należy przestrzegać regulaminu obiektów.

§5

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Przedstawiciele organizatora wyjazdu, utrwalają jego przebieg w formie fotografii i filmów dla celów dokumentacji i promocji. Wizerunek osób uczestniczących w wyjazdach może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniony dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych oraz promocyjnych.
  2. Uczestnicy wyjazdów organizowanych przez UTW, poprzez sam udział w tych wydarzeniach, wyrażają dobrowolną zgodę na utrwalanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie przez UTW ich danych osobowych, w tym wizerunku, w związku z prowadzoną przez UTW działalnością statutową.
  3. UTW jest administratorem danych osobowych uczestników wyjazdów, w tym danych wizerunkowych.
  4. Uczestnicy wyjazdów mają prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.  Mają także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych lub wycofania wcześniejszej zgody na przetwarzanie danych.

§6

Postanowienia końcowe

  1. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają odpowiedzialności karnej, administracyjno-prawnej i cywilno-prawnej uczestników wyjazdów, wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
  2. Udział w wyjazdach organizowanych przez UTW, wiąże się z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz Oświadczenia Uczestnika stanowiącego załącznik do niniejszego Regulminu.

Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia i podpisania jego treści przez Zarząd Stowarzyszenia Trzeciego Wieku.


Załącznik do Regulaminu wyjazdów edukacyjno-integracyjnych:

Załącznik

Regulaminu Wyjazdów Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach

IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA ……………………………………………………………………

ADRES UCZESTNIKA……………………………………………………………………………………………

OŚWIADCZENIE

1. Ja, niżej podpisany …………………………………………….……………. oświadczam, iż:

a) zapoznałam/łem się z Regulaminem Wyjazdów organizowanych przez Stowarzyszenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach, umieszczonym na stronie internetowej UTW

b) według mojej wiedzy i przekonania, mój stan zdrowia pozwala mi na uczestnictwo w wyjeździe organizowanym przez Stowarzyszenie UTW.

2. Oświadczam, iż wyrażam zgodę na nieodpłatne utrwalanie mojego wizerunku oraz nieodpłatne rozpowszechnianie mojego wizerunku w przestrzeni publicznej i w mediach w związku z realizacją celów statutowych i budowaniem dobrego wizerunku przez Stowarzyszenie UTW.

Gliwice, dnia …………………… ………………………………………………

Podpis Uczestnika