Regulamin działania Sekcji w UTW:
Regulamin działania Sekcji
w Stowarzyszeniu Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach
I. PRZEPISY OGÓLNE
§ 1
Regulamin działania Sekcji w Stowarzyszeniu UTW w Gliwicach (zwany dalej Regulaminem) obowiązuje wszystkie osoby, które uczestniczą w zajęciach w ramach Sekcji wyodrębnionych i działających na podstawie Uchwały Zarządu nr 1/Z/2024 z dnia 22.01.2024
§ 2
1. Opiekę nad poszczególnymi Sekcjami sprawują Przewodniczący Sekcji, powołani Uchwałą Zarządu i będący członkami Stowarzyszenia UTW.
2. Nadzór nad funkcjonowaniem Sekcji oraz rolę pośrednika między Sekcjami a Zarządem sprawuje Koordynator ds. Sekcji, powołany przez Zarząd Uchwałą, będący członkiem Zarządu UTW.
3. Klub Podróżnika nie stanowi Sekcji w ramach UTW. Klub współpracuje z UTW na odrębnych zasadach określonych Uchwałą Zarządu UTW.
§ 3
1. Uczestnikami Sekcji UTW mogą być wyłącznie członkowie Stowarzyszenia, którzy:
a) nie zalegają z opłatami związanymi z członkostwem w Stowarzyszeniu,
b) złożą lub złożyły oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 1 do Regulaminu.
2. Wysokość opłat za zajęcia w Sekcjach ustalana jest przez prowadzącego zajęcia. Stowarzyszenie
UTW nie ponosi odpowiedzialności finansowej za działania w poszczególnych Sekcjach, za
wyjątkiem Sekcji Sportowej.
3. Koordynator Zarządu ds. Sekcji zobowiązany jest na początku roku akademickiego zgromadzić od
Przewodniczących Sekcji pisemny plan pracy na dany rok akademicki (w celu zapoznania Zarządu i
odłożenia a/a), najpóźniej do końca października danego roku.
4. Koordynator Zarządu ds. Sekcji ma obowiązek, do dnia 15 czerwca (na koniec roku
akademickiego), zebrać pisemne sprawozdania z rocznej pracy Sekcji od poszczególnych
Przewodniczących Sekcji i przedłożyć do wglądu Zarządowi i odłożenia a/a.
§ 4
1 .Uczestnictwo w Sekcjach związanych z aktywnością fizyczną i ruchową podlega dodatkowym
wymogom.
2. W przypadku uczestnictwa w Sekcjach: Sportowej, Aktywności fizycznej i Tanecznej, uczestnik
jest zobowiązany do posiadania stroju oraz obuwia adekwatnego do zajęć ruchowych, w
których bierze udział.
3. W trakcie zajęć ruchowych uczestnik nie może nosić ozdób, które mogłyby wyrządzić szkodę
uczestnikowi lub współuczestnikom zajęć ruchowych.
4. Uczestnik bierze udział w zajęciach ruchowych na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność.
5. Przed dopuszczeniem do zajęć ruchowych każdy uczestnik jest zobowiązany do złożenia
pisemnego oświadczenia, że jego stan zdrowia pozwala na uczestnictwo w zajęciach
ruchowych oraz, że nie ma żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, które mogą utrudniać lub
uniemożliwiać jego udział w ww. zajęciach według wzoru stanowiącego Załącznik do
Regulaminu.
6. Odmowa podpisania oświadczenia, jest równoznaczna z rezygnacją z uczestnictwa w zajęciach.
Osoba taka nie może zostać dopuszczona do brania udziału w zajęciach ruchowych.
7. W przypadku odniesienia urazu, kontuzji lub złego samopoczucia uczestnik powinien
natychmiast zgłosić się do prowadzącego i poinformować go o swojej dolegliwości.
8. W trakcie zajęć ruchowych uczestnik ma obowiązek stosować się do poleceń i wskazówek
wydawanych przez prowadzącego.
9. Korzystanie ze sprzętu powinno odbywać się zgodnie z zaleceniem prowadzącego w sposób
bezpieczny, tj. z zapewnieniem dbałości o bezpieczeństwo współuczestników, poszanowanie
sprzętu i sali.
10. Zabrania się przynoszenia na zajęcia przedmiotów niebezpiecznych i takich, których
posiadanie mogłoby utrudnić innym osobom uczestnictwo w zajęciach lub mogłoby
doprowadzić do uszkodzenia lub zniszczenia mienia, bądź mogłoby stanowić zagrożenie dla
bezpieczeństwa osób przebywających na zajęciach, ich życia oraz zdrowia.
11. Uczestnik zobowiązuje się do punktualnego stawiania się na zajęcia.
12. Stowarzyszenie nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne negatywne następstwa dla
zdrowia uczestnika, wynikające z udziału w wykonywaniu czynności w czasie zajęć ruchowych
przeprowadzanych zgodnie z zasadami dotyczącymi danej dziedziny w szczególności będące
wynikiem niestosowania się do niniejszego Regulaminu, programu lub instrukcji wydawanych
przez prowadzącego.
13. Uczestnika obowiązuje dbałość o dobry stan urządzeń i udostępnianego sprzętu.
14. Uczestnik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe z jego winy.
§ 5
1. Stowarzyszenie zastrzega sobie prawo do dokumentowania (nagrywania, filmowania,
fotografowania) przebiegu zajęć w Sekcjach dla celów dokumentacyjnych/archiwizacyjnych
(np. w celu rozliczenia projektu, zamieszczenia relacji w publikacjach drukowanych i
elektronicznych) – w takim przypadku czynności tych dokonuje osoba wskazana przez zarząd,
lub koordynatora projektu.
2. Przed dopuszczeniem do zajęć w Sekcji, każdy uczestnik jest zobowiązany do złożenia
pisemnego oświadczenia, iż wyraża zgodę na nieodpłatne utrwalanie i rozpowszechnianie
wizerunku w związku z realizacją celów statutowych Stowarzyszenia.
- W sprawach nieujętych w niniejszym Regulaminie oraz w kwestiach spornych ostateczne rozstrzygnięcia podejmuje co do zasady Prezes Zarządu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia jego treści i podpisania przez Zarząd Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
Gliwice, dnia 22.01.2024
Prezes Stowarzyszenia UTW
Krystyna Jurczewska – Płońska
Załącznik do regulaminu działania Sekcji:
Załącznik nr 1
Do Regulaminu Sekcji Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach
IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA ……………………………………………………………………
ADRES UCZESTNIKA……………………………………………………………………………………………
WYBRANA SEKCJA…………………………………………………………………………………………………………..
OŚWIADCZENIE
- Ja, niżej podpisany …………………………………………….……………………… oświadczam, iż:
1) zapoznałam/łem się z Regulaminem Sekcji Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach,
2) według mojej wiedzy i przekonania mój stan zdrowia pozwala na uczestnictwo w zajęciach w Sekcji organizowanej przez Stowarzyszenie,
3) według mojej wiedzy i przekonania nie mam żadnych przeciwwskazań zdrowotnych, które mogą utrudniać lub uniemożliwiać mój udział w zajęciach ruchowych,
4) zdaję sobie sprawę z podwyższonego ryzyka ewentualnych urazów, na które jestem narażony/a w trakcie zajęć ruchowych, w szczególności z uwagi na mój wiek,
5) biorę udział w zajęciach ruchowych na własne ryzyko i na własną odpowiedzialność,
6) zostałem poinformowany przez Przewodniczącego sekcji, o zagrożeniach dla mojego zdrowia, wynikających z uczestnictwie w zajęciach ruchowych,
7) zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Przewodniczącego Sekcji o ewentualnych zmianach w zakresie oświadczeń, o których mowa w pkt. 1 ust. 2) i 3).
2. Oświadczam, iż wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych, w tym wizerunku, w związku z realizacją celów statutowych i budowaniem dobrego wizerunku Stowarzyszenia UTW.
3. Oświadczam, że zostałem/łam poinformowany/na, że mam prawo dostępu do treści moich danych osobowych, w tym wizerunku, prawa ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia.
Regulamin wyjazdów edukacyjno- integracyjnych organizowanych przez UTW Gliwice:
REGULAMIN WYJAZDÓW EDUKACYJNO – INTEGRACYJNYCH
organizowanych przez Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach
§1
Organizator, uczestnicy i cele wyjazdów
- Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach, zgodnie z założeniami działalności statutowej, jest organizatorem wyjazdów edukacyjnych, integracyjnych, kulturalnych–krajowych oraz zagranicznych, zwanych dalej w Regulaminie – wyjazdami.
- Zasady organizowania wyjazdów ustala Regulamin, wydany na podstawie przepisów Ustawy z dnia 24 listopada 2017 r., o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 548) oraz na podstawie przepisów Kodeksu Cywilnego.
- Regulamin odnosi się do wszystkich wydarzeń o charakterze turystyczno-edukacyjno-integracyjnym, realizowanych przez Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach, organizowanych poza siedzibą Stowarzyszenia.
- Celem Regulaminu jest zapewnienie porządku i bezpieczeństwa wyjazdów oraz ich uczestników poprzez określenie zasad organizacji wyjazdów, a także zachowania się osób uczestniczących w tych wydarzeniach.
- Osobami odpowiedzialnymi za organizację wyjazdów z ramienia UTW są osoby upoważnione przez Prezesa UTW (kierownik wyjazdu).
- Informacje o planowanym wyjeździe, kierownik wyjazdu, zamieszcza na stronie internetowej, podając czas, trasę, program, koszt uczestnika, miejsce zbiórki oraz termin wnoszenia opłat.
- Celem wyjazdów organizowanych przez UTW jest:
- aktywizacja członków UTW,
- integracja społeczna i kulturalna,
- udział w działaniach pro kulturowych,
- poznawanie polskiego i europejskiego dziedzictwa kulturowego,
- zabytków,
- obiektów przyrodniczych.
§2
Zasady finansowania wyjazdów. Opłaty, zapisy uczestników.
- Plan finansowy musi określać ogólny koszt wyjazdu, koszt jednego uczestnika oraz przewidywane koszty organizacyjne.
- UTW odpowiada za organizację i finansowanie wyjazdów integracyjnych ,edukacyjnych, kulturalnych, wyjazdów na koncerty i inne imprezy wtedy, gdy wpłacane kwoty przepływają przez konto Stowarzyszenia.
- Słuchacze, którzy zadeklarowali udział w wyjeździe, dokonują wpłat w wyznaczonym terminie i miejscu. Dokonujący wpłaty jest wpisywany na „LISTĘ UCZESTNIKÓW”. Lista musi zawierać:
- liczbę porządkową,
- nazwisko i imię,
- kwotę wpłaty,
- podpis wpłacającego.
- Rezygnacja z uczestnictwa na 14 dni przed wyjazdem wiąże się z utratą wpłaty.
- Wyjazdy finansowane mogą być ze środków słuchaczy lub otrzymanych dotacji. Rozliczenie finansowe i ocenę wyjazdu należy przedłożyć na posiedzeniu Zarządu. Rozliczenie finansowe wyjazdu dokonuje kierownik wyjazdu poprzez skarbnika Zarządu.
- Wyjazdy / imprezy mogą być dofinansowane z konta UTW (szczegółowe zasady dofinansowania określa Uchwała Zarządu).
§3
Porządek i bezpieczeństwo
- Każdorazowo uczestnicy wyjazdów mają obowiązek bezwzględnie dostosować się do uwag i poleceń kierownika wyjazdu.
- Kierownik wyjazdu ma prawo odmówić udziału osobom, które w chwili rozpoczęcia wyjazdu znajdują się pod wpływem alkoholu lub innych substancji odurzających, osobom zachowującym się agresywnie, prowokacyjnie lub w inny sposób stwarzającym zagrożenie dla bezpieczeństwa pozostałych uczestników wyjazdu.
§4
Obowiązki kierownika wyjazdu
- Osobą odpowiedzialną za organizację oraz za prawidłowy przebieg wyjazdu jest kierownik wyjazdu, wyznaczony przez kierownika sekcji turystycznej.
- Kierownik wyjazdu przygotowuje dokumentację. Sporządza 2 listy uczestników, z których jedną zabiera na wyjazd, drugą pozostawia w biurze UTW.
- Dokumentacja powinna zawierać program, listę uczestników z numerami telefonów.
- Kierownik wyjazdu zabezpiecza apteczkę pierwszej pomocy.
- Uczestnicy wyjazdów powinni być objęci ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- Kierownik zapoznaje uczestników z regulaminem wyjazdu.
- W razie gwałtownego załamania się warunków pogodowych (szczególnie przy planowaniu wycieczek pieszych górskich), należy wyjazd odwołać.
- Przed wyruszaniem z każdego miejsca pobytu, zwiedzania, należy bezwzględnie sprawdzać stan liczbowy uczestników.
- Wyjazdy powinny rozpoczynać się i kończyć w wyznaczonym w programie miejscu.
- W czasie zwiedzania, zakwaterowania, należy przestrzegać regulaminu obiektów.
§5
Przetwarzanie danych osobowych
- Przedstawiciele organizatora wyjazdu, utrwalają jego przebieg w formie fotografii i filmów dla celów dokumentacji i promocji. Wizerunek osób uczestniczących w wyjazdach może zostać utrwalony, a następnie rozpowszechniony dla celów dokumentacyjnych, sprawozdawczych oraz promocyjnych.
- Uczestnicy wyjazdów organizowanych przez UTW, poprzez sam udział w tych wydarzeniach, wyrażają dobrowolną zgodę na utrwalanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie przez UTW ich danych osobowych, w tym wizerunku, w związku z prowadzoną przez UTW działalnością statutową.
- UTW jest administratorem danych osobowych uczestników wyjazdów, w tym danych wizerunkowych.
- Uczestnicy wyjazdów mają prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania. Mają także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych lub wycofania wcześniejszej zgody na przetwarzanie danych.
§6
Postanowienia końcowe
- Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają odpowiedzialności karnej, administracyjno-prawnej i cywilno-prawnej uczestników wyjazdów, wynikającej z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
- Udział w wyjazdach organizowanych przez UTW, wiąże się z akceptacją niniejszego Regulaminu oraz Oświadczenia Uczestnika stanowiącego załącznik do niniejszego Regulminu.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia i podpisania jego treści przez Zarząd Stowarzyszenia Trzeciego Wieku.
Załącznik
Regulaminu Wyjazdów Stowarzyszenia Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach
IMIĘ I NAZWISKO UCZESTNIKA ……………………………………………………………………
ADRES UCZESTNIKA……………………………………………………………………………………………
OŚWIADCZENIE
1. Ja, niżej podpisany …………………………………………….……………. oświadczam, iż:
a) zapoznałam/łem się z Regulaminem Wyjazdów organizowanych przez Stowarzyszenie Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Gliwicach, umieszczonym na stronie internetowej UTW
b) według mojej wiedzy i przekonania, mój stan zdrowia pozwala mi na uczestnictwo w wyjeździe organizowanym przez Stowarzyszenie UTW.
2. Oświadczam, iż wyrażam zgodę na nieodpłatne utrwalanie mojego wizerunku oraz nieodpłatne rozpowszechnianie mojego wizerunku w przestrzeni publicznej i w mediach w związku z realizacją celów statutowych i budowaniem dobrego wizerunku przez Stowarzyszenie UTW.
Gliwice, dnia …………………… ………………………………………………
Podpis Uczestnika