Menu Zamknij

Erasmus+ 2025 /Edukacja dorosłych/kursy

PODSUMOWANIE 

https://photos.app.goo.gl/q8CRh639brMa2JQv7

 

Międzynarodowy Kurs  „Well-being” (II grupa wyjazdowa)

W dniu 16 czerwca 2025 r. czternastoosobowa grupa słuchaczy UTW Gliwice rozpoczęła kurs szkoleniowy w Rhetymno na Krecie. W siedzibie ECTE, organizacji organizującej nasz pobyt i szkolenie, odbyło się spotkanie z przedstawicielem Biura. Zostaliśmy wprowadzeni w szczegóły programowe kursu oraz Zapoznano nas z topografią miasta.

Zajęcia merytoryczne kursu rozpoczęły się od przedstawienia się każdego uczestnika kursu, typu: my name is…., I like to…. oraz wykładowcy – Christiny Smaropoulou, Phd candidate in Educational Psychology, University of Crete.

Celem szkolenia było;

  • Określenie pojęcia zdrowie psychiczne oraz elementów nauczania społeczno- edukacyjnego SEL w pracy z seniorami .  
  • Identyfikacja czynników wpływających na dobre samopoczucie, rozpoznawać objawy lęku, stresu i wypalenia 
  • zarządzanie stresem oraz dbanie o własny dobrostan tworząc plan samoopieki
  • Zróżnicowanie pojęć „zdrowie psychiczne” a „szczęście”
  • Autorefleksja nad własnymi emocjami oraz rozpoznawanie emocji innych 
  • Analiza powiązania zdrowia psychicznego ze starzeniem się.
  • budowanie umiejętności budowania pozytywnych relacji interpersonalnych poprzez empatię i aktywne słuchanie 
  • wdrażanie strategii wspierania poczucia przynależności w grupie i bezpieczeństwa psychicznego na zajęciach 
  • projektowanie i wdrażanie planu pracy zintegrowane z z elementami SEL i dobrostanu  
  • stosowanie pozytywnej psychologii i inteligencji emocjonalnej w dwustronnych relacjach 

W ramach określenia „dobrostanu”, każdy uczestnik miał przygotować „kosz dobrostanu”; napisać trzy rzeczy, które uważa za najważniejsze dla swojego dobrostanu i uzasadnić je. Celem zadania było zwiększenie świadomości dotyczącej własnego zdrowia psychicznego.

Kolejne zadanie : Mity i fakty – odnośnie pojęcia zdrowia psychicznego. Zastanowienie się nad czynnikami dającymi radość w życiu codziennym oraz sposobami radzenia sobie z negatywnymi emocjami i stresem. Każdy z uczestników miał na następne zajęcia opracować zadanie: „Podróż mojego życia” – podać trzy najważniejsze wydarzenia: z dzieciństwa, życia dorosłego i życia teraźniejszego, które zadecydowały o kierunku dalszego życia i były znaczącym momentem wyzwalającym poczucie dumy czy siły psychicznej. Celem tego zadania było podkreślenie osiągnięć życiowych i zwiększenia poczucia własnej wartości.

Następne zadanie dla każdego uczestnika dotyczyło „Drzewa odporności” ( wspierania odporności emocjonalnej i wzajemnych relacji społecznych). Podstawę „drzewa” stanowiły 3 elementy: siła, cierpliwość, wsparcie ( jako korzenie); każdy uczestnik na liściach tego drzewa opisywał swoją strategię radzenia sobie w przezwyciężaniu problemów. Celem zajęć było zrozumienie podstawowych zasad pozytywnej psychologii, zrozumienie pojęcia „szczęścia” w życiu codziennym, wiedzy na temat swoich mocnych stron; poczucia „wdzięczności” ( jako elementu pozytywnej psychologii) oraz stosowania tych czynności , które wzmacniają dobrostan.

Kolejny blok tematyczny rozpoczynały ćwiczenia praktyczne i dyskusja dotycząca wybranych aspektów pozytywnej psychologii ( sprawdzenia co w życiu jest najbardziej wartościowe): odczuwanie pozytywnych emocji ( radość, miłość, nadzieja), mocne strony życia ( życzliwość, odwaga, ciekawość), relacje i więzy społeczne. Ważne, aby rozpoznawać to, co pomaga nam się rozwijać.

  1. Omówienie znaczenia pojęcia „szczęście”:
    • zadowolenie ze swojego życia,
    • cieszenie się małymi momentami radości,
    • posiadania własnych relacji,
    • poczucia, że się liczysz, bo twoje życie ma
  2. Jakie są rodzaje szczęścia:
    • krótko trwające szczęście ( śmiech z przyjaciółmi),
    • długoterminowe dobre samopoczucie ( poczucie dumy ze swojej rodziny lub pomaganie innym).

Dyskusja o istocie sensu życia oraz o działaniach, które zwiększają dobre samopoczucie.

 Następny moduł merytoryczny dotyczył dobrego samopoczucia społecznego i relacji społecznych.

  1. Omówienie pojęcia „inteligencji emocjonalnej”, zwrócenie szczególnej uwagi na : zrozumienie naszych emocji i budowania silnych emocji, zarzadzanie emocjami.

Zadanie dla wszystkich: każdy miał wybrać zdjęcie, które oddaje własne emocje ( i uzasadnić ten wybór).

Wpływ emocji i samopoczucia na : myśli, ciało, relacje, zdrowie fizyczne.

Kolejne zagadnienie to – „wyzwalacze emocjonalne”:

  1. Omówienie pojęcia ( określenie sytuacji, osoby, słowa czy wspomnienia, które wywołują silną reakcję emocjonalną).
  2. Praktyczne przykłady radzenia sobie z wyzwalaczami emocjonalnymi ( ćwiczenia oddechowe, szukanie wsparcia, uświadomienie sobie, co je wywołuje).
  3. Problem uważności ( mindfulness), czyli świadomego zwracania uwagi na swoje emocje w danym momencie bez oceny ich- jako dobrych czy złych.
  4. Czynniki pomagające uważności emocjonalnej : zwrócenie uwagi na określone uczucia, akceptacji emocji, brak oceniania, obserwacja z dystansu).

Ćwiczenie dla grupy : obejrzenie krótkiego filmu „Praktyka uważności z przewodnikiem” oraz przygotowanie zadania przez każdego uczestnika na następny dzień zajęć: napisanie trzech formuł wdzięczności ( tzw. Dziennik Wdzięczności); przeformowanie myśli negatywnej na pozytywną,

Kolejny blok zagadnień dotyczył przekształcania myśli i emocjonalnej regulacji.

„Reframing myśli” oznacza zmianę sposobu myślenia o danej sytuacji lub problemie, aby zobaczyć je w innym bardziej pozytywnym świetle. Należy identyfikować negatywne myśli i zastąpić je bardziej pozytywnymi, np. „zawsze ponoszę porażkę” na „możliwe jest osiągnięcie celu , bo się uczę”.

Omówienie „wglądu w siebie” i okazywanie sobie życzliwości („traktuj siebie jakbyś traktował przyjaciela”). Budowanie słownictwa emocjonalnego: nazywanie emocji pomaga nam nimi zarządzać. Im bardziej i dokładniej nazywamy emocje, tym lepiej możemy je zrozumieć i zapanować nad nimi. Dyskusja na temat: w jaki sposób rozmawiać z samym sobą, aby kształtować pozytywne emocje. 

Przejście do kolejnego tematu:” Dobrostan społeczny; relacje i powiązania społeczne”.

Relacje z innymi ludźmi, zarówno bliskie, jak i te w szerszych społecznościach dostarczają wsparcia, poczucia przynależności i wpływają na szczęście i satysfakcję z życia.

  1. Omówienie rodzajów relacji ( rodzina, przyjaciele, członkowie społeczności, sieci wsparcia).
  2. Bariery w relacjach społecznych w starszym wieku ( utrata bliskich, emerytura, ograniczenia ruchowe, uczucie izolacji).
  3. Wejście w ponowne relacje i kontakty społeczne poprzez: dołączenie do klubów, grup zainteresowań, wolontariat, udział w spotkaniach towarzyskich lub różnych wydarzeniach. 

Na zakończenie kursu szkoleniowego w siedzibie ECTE – European Centre in Training for Employment, zostały wręczone certyfikaty uczestnikom szkolenia, przez przedstawiciela ECTE.

W ostatnim dniu pobytu cała grupa uczestników kursu wyjechała, do stolicy Krety – Heraklionu i Knossos , na jednodniowy wyjazd edukacyjno – integracyjny, zorganizowany przez ECTE. Wyjazd pozwolił zapoznać się z historią Krety, jej kulturą, obyczajami, religią i kuchnią.

więcej zdjęć: -https://photos.app.goo.gl/vvL1p42YFx4U5kLVA

————————————————————————————————————-

Międzynarodowy Intensywny  Kurs Językowy w Manavgat w Turcji k. Side w Turcji w terminie 12 – 24.05 2025. ( I grupa wyjazdowa)k. Side

 Pierwszy dzień naszego  to podróż do miejsca naszego pobytu gdzie dojechaliśmy szczęśliwie ; najpierw samolotem z Krakowa do Antalyi a potem, już nocą busikiem do hotelu. Zmęczeni zameldowaliśmy się w naszym hotelu i po krótkiej nocy zameldowaliśmy się , gotowi do pracy i intensywnej  nauki.

Rozpoczynała się nasza przygoda z Erasmusem – był 12 maja- pierwszy dzień naszego Kursu.

Realizatorem naszego projektu w Turcji była firma „Go Up Academy” z siedziba w Istambule a opiekunką i mentorką  grupy była Olha, która będzie prowadziła dla nas kurs języka angielskiego. Olha zaczęła od przestawienia nam programu szkolenia oraz planu zajęć na okres naszego pobytu. Opowiedziała o rożnych aktywnych formach, w jakich będzie prowadziła zajęcia.  Zaczęliśmy o prezentacji każdej osoby w grupie; mówiliśmy o sobie, rodzinie, zainteresowaniach . Potem poznaliśmy nasz hotel i jego zaplecze turystyczne oraz otrzymaliśmy wszelkie wstępne informacje potrzebne nam w trakcie pobytu. Zajęcia miały charakter konwersacyjny w języku angielskim, wszyscy byli aktywnie włączeni, co  bardzo się podobało uczestnikom kursu.

Po południu, w czasie wolnym mogliśmy wybrać się na plażę, poleżakować lub pospacerować . Niestety duża fala i chłodna jeszcze woda tego odstraszyła większość od kąpieli.

Nasze zajęcia z Olhą rozpoczynają każdego dnia się po śniadaniu . na początku od rozruchu fizycznego. W ich trakcie rozmawiamy tylko w języku angielskim pomagając sobie nawzajem w razie trudności .

Drugiego dnia kursu tematem były nasze umiejętności, które prezentowaliśmy w grupach, na które zostaliśmy podzieleni. Dużo mówiliśmy o naszych pozytywnych emocjach , które łączą się z naszymi zajęciami . omawialiśmy nasze preferencje odnośnie programu kursu. Głównym celem naszej nauki jest zwiększenie możliwości praktycznego stosowania języka kursu poprzez udział w debacie na zadany temat. W ramach powtórki z gramatyki czas przeszły i formy regularne i nieregularne czasownika; wyjątki.

3 dzień kursu – to planowanie wycieczek i i imprez na okres naszego pobytu tworzyliśmy budżet wycieczki w grupie i indywidualnie.  Dodatkowo zajęcia tego dnia zajęcia odbywały się w formie kalamburów  i zgadywanek.. Inna formą zajęć były dyskusje i wzajemne przekonywania się poprzez argumentację  w grupach o prawdzie lub fałszu przestawianych opinii. Pracowaliśmy również nad tematem „Shopping” Oczywiście wszystko w języku kursu.

Popołudniu pojechaliśmy z Olhą do Mangavat na spacer, poznanie miasta oraz zakupy gdzie miliśmy okazję praktycznego samodzielnego shoppingu. Robiliśmy wspólne zdjęcia i przy pomniku Attaturka wysłuchaliśmy historii powstania obecnej Republiki Tureckiej.                        A wieczorem zajęcia dowolne……

4 dzień kursu języka angielskiego. Jak każdego dnia rozpoczęliśmy od rozgrzewki. Uczestniczki zaprezentowały swoje umiejętności i uczyły pozostałych ; tego dnia były to ćwiczenia joga inne ćwiczenia gimnastyczne.  Potem krótka powtórka z gramatyki: czasy przyszłe oraz i tryb przypuszczający i rozkazujący, „musi-powinien”

Rozmawialiśmy dużo o podróżowaniu , scenki grupowe  „Na lotnisku”, „ W pociągu” „ W Hotelu”   

5 dzień kursu. Tym razem na rozgrzewkę joga i ćwiczenia gimnastyczne. Dzisiejsze tematy to: „Shopping „    oraz  scenki w grupach „In the beach bar”   . Trenerka wprowadzała coraz nowe słownictwo i formy gramatyczne    a wszystko to w formach przygotowania scenek i zabawy.    A wieczorem integracja przy wspólnym stole wraz z trenerką , która opowiadała o kuchni tureckiej na przykładach spożywanych potraw i innych rozmawialiśmy o tradycja kulturowych tureckich i naszych polskich.

Wieczorem koncert grup tureckiej w strojach różnych narodów tureckich . Wysłuchaliśmy i obejrzeliśmy   barwne i żywe tańce , które nas zachwyciły.

6 dzień kursu – programu. Dzisiejszy temat warsztatów językowych to praktyczne  prace rękodzielnicze  z różnych materiałów, opisy instrukcji wykonania  ( Karki i gadżety okolicznościowe z różnych materiałów ) w grupach 3-4 osobowych i wykonanie prezentacji na temat. A w drugiej części tematem było zdrowie, scenki „U lekarza „,  „ w aptece” wykonane jako prezentacje w grupach 3 osobowych.

7 dzień kursu – poświęcony został omówieniu przygotowań do czekającej nas tego dnia  „ jeep safari” , programu wyjazdu , który został przedstawiony przez naszą trenerkę.

Grupa przygotowała do celów prezentacji i dokumentacji materiały do zdjęcia UTW  Gliwice MASNGAVAT 2025

8 dzień kursu – tematem zajęć z języka ang. Był „Trips” – podróże oraz emocje . które towarzyszą nam w trakcie podróży. Jako, ze tego dnia jechaliśmy n wycieczkę jeepami „ Jeep safari trip” omawialiśmy emocje i wrażenia szczególnie silne w czasie czekającego nas eventu.

9 dzień kursu – intensywna praca grupowa na temat problemów społecznych bliskim naszym rodakom a w szczególności problemom ludzi starszych Bliskie nam problemy samotności w ogóle a szczególności seniorów, którzy zakończyli pracę zawodową. Omawialiśmy również problemy wykluczenia społecznego z różnych przyczyn takich jak : wykluczenia komunikacyjne, wykluczenia z uwagi na problemy w poruszaniu się w nowych technologiach komunikach ICT, problemy związanie z niepełnosprawnością fizyczna ale również problemy zdrowia psychicznego. 

Były to tematy trudne a trenerka pomagała nam w poruszaniu się w takich tematach w języku naszego kursu podrzucając uczestnikom dyskusji coraz to nowe słownictwo orz idiomy.

10 dzień – ten dzień poświęcony był podsumowaniu całego szkolenia  oraz nadaniu certyfikatów każdemu uczestnikowi . Na tę uroczystość przyjechał z Istambułu manager firmy GO Up Academy , która przygotowała cały nasz pobyt i kurs . w tym pięknym miejscu.   

W trakcie naszego pobytu mieliśmy też możliwość odbycia kilku wycieczek, które zostały zorganizowane przez przyjmującą nas firmę turecką „Go Up”. Zwiedziliśmy wraz z angielskojęzycznym  przewodnikiem piękne 1,5 milionowe miasto Antalya z odnowiona starówką. Odbyliśmy z portu w wycieczkę statkiem w morze wypływając z portu w Antalyi w trakcie, której oglądaliśmy   piękne widoki tureckiego wybrzeża Morza Śródziemnego. Odwiedziliśmy również park narodowy z ogromnymi wodospadami na rzece Duden, które na wszystkich zrobiły ogromne wrażenie. Zwiedziliśmy również grecko-rzymskie  miasto Side   gdzie wysłuchaliśmy opowiadania o antycznym mieście  , jego zabytkach takich jak świątynie, agora  czy starożytny teatr.

Poznawaliśmy Turcję , piękną przyrodę tego kraju , jego historię , mieliśmy wiele możliwości spotkania wielu  mieszkańców rozmawiając z nimi stylu życia i obyczajach.

Intensywne zajęcia w trakcie Kursu dały wszystkim uczestnikom możliwość podniesienia praktycznych umiejętności  i swobody stosowania języka angielskiego  w różnych sytuacjach praktycznych oraz zawodowych. Uczestnicy kursu mieli w trakcie nauki i pobytu w tym obcym kraju przekonać się osobiście jak ważna jest możliwość porozumiewania i poruszania w innym kraju mając umiejętności i możliwości kontaktu z ludźmi innej narodowości.

więcej zdjęć w albumie: https://photos.app.goo.gl/qEJi79Hid426mLSz8

================================================================

KOŃCOWY KOMUNIKAT KOMISJI REKRUTACYJNEJ ORAZ KOORDYNATORA PORJEKTU PO ZAKOŃCZENIU PROCEDURY ODWOŁAWCZEJ

Niniejszym informujemy, że kwalifikacja oraz procedury odwoławcze od wyników pracy Komisji zakończyły się:

– po ogłoszeniu wyników kwalifikacji w terminie przewidzianym w Regulaminie Kwalifikacjo wpłynęły  odwołania od 4 osób,

– po ich wnikliwym rozpatrzeniu Komisja  zdecydowała nie uznać przedstawionych argumentów za zasadne do zmiany swojej decyzji,

– w tej sytuacji wszystkie listy ogłoszone wstępnie pozostają bez zmian.

Niniejszym ogłaszamy listy zakwalifikowanych osób z podaniem na grupy wyjazdowe na każdy kurs (listy zostały sporządzone w uzgodnieniu z wnioskodawcami)

 LISTA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W  MIĘDZYNARODOWYM INTENSYWNYM KURSIE JĘZYKA ANGIELSKIEGO do  akredytowanego projektu numer 024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach

                                                      Kurs w Turcji w dniach 11 – 24.05.025 LISTA OSÓB

1.       Aleksandra Podkańska

2.      Nadia Gruca

3.      Majewska Danuta

4.      Małgorzata Pietrzak

5.       Urszula Sitko

6.     Anna Belczyk

7.       Danuta Kroemeke

8.      Czempiel Witold

9.        Ewa Bohosiewicz

10.     Elżbieta Schlieter

11.    Brygida Schwaberau

12.    Bożena Romańczyk

13.    Czesława Bella

14.    Marta Bodnar

ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W MIĘDZYNARODOWYM KURSIE PN. ”ZDROWIE PSYCHICZNE I DOBRE SAMOPOCZUCIE” do akredytowanego projektu numer
2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach

                                                           Kreta 15 – 28.06.2025

1.       

Krystyna Jurczewska- Płońska

2.      

Bożena Kus

3.      

Elżbietą Makota

4.      

Henryka Bronikowska

5.      

Ewa Wasilewska

6.      

Krystyna Siemionka

7.      

Krystyna Deja

8.      

Róża Złotecka –Stanik

9.      

Izabela Średzińska 

10.         

Leszek Gamracy

11.         

Małgorzata Kosiba

12.         

Urszula Wacławczyk

13.         

Michalina Mazur

14.         

Krystyna Kałuża

LISTA REZERWOWA POZOSTAJE WSPÓLNA – JAK W PIERSZYM KOMUNKCIE

Zarząd UTW oraz Koordynator Projektu dziękują wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w procesie rekrutacji jednocześnie gratulując  osobom zakwalifikowanym. 

—————————————————————————————————

Koordynator Projektu zaprasza na pierwsze ZEBRANIE ORGANIZACYJNE  dla wszystkich osób zakwalifikowanych dla obydwu grup wyjazdowych oraz osób z listy rezerwowej, które  odbędzie się w  dniu 25.02.2025 o godz. 14.00 w Centrum GODS ul. Studzienna 6 (Perełka). 

————————————————————————————————————-

KOMUNIKAT  Wstępny KOMISJI i REKRUTACYJNEJ przeprowadzającej rekrutację do akredytowanego projektu numer 2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku  w Gliwicach.

Po sprawdzeniu i przeanalizowaniu 53 złożonych wniosków Komisja w składzie : 

  • Grażyna Lewkiewicz, – pełnomocnik Koordynatora
  • Iwona Kubiak – członek Komisji
  • Ewa Matuszczak  – członek Komisji                                                                                przedstawiła wyniki:                                                                                              

LISTA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W MIĘDZYNARODOWYCH  KURSACH  w Turcji oraz na  Krecie, do akredytowanego projektu numer 2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach – lista rezerwowa

(Kwalifikacja na podstawie oceny złożonych wniosków – kolejność na liście wg ilości otrzymanych punktów)

   Lp.

Imię i nazwisko

1.       

Krystyna Jarczewska- Płońska

2.        

Aleksandra Podkańska

3.       

Bożena Kus

4.       

Elżbieta Makota

5.       

Henryka Bronikowska

6.       

Nadia Gruca

7.       

Ewa Wasilewska

8.       

Danuta Majewska

9.       

Krystyna Siemionka

10.   

Małgorzata Pietrzak

11.   

Krystyna Deja

12.   

Róża Złotecka- Stanik

13.   

Urszula Sitko

14.   

Anna Belczyk

15.   

Danuta Kroemeke

16.   

Leszek Gamracy

17.   

Małgorzata Kosiba

18.   

Urszula Wacławczyk

19.   

Michalina Mazur

20.   

 Witold Czempiel

21.   

Ewa Bohosiewicz

22.   

Krystyna Kałuża

23.   

Elżbieta Schlieter

24.   

Izabela Średzińska

25.   

Brygida Schwaberger

26.   

Bożena Romańczyk

27.   

Czesława Bella

28.   

Marta Bodnar

LISTA REZERWOWA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO UDZIAŁU W MIĘDZYNARODOWYCH  KURSACH , do akredytowanego projektu numer 2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku                              w Gliwicach. (Kwalifikacja na podstawie oceny złożonych wniosków – kolejność na liście wg ilości otrzymanych punktów)

LP.

Imię i nazwisko

1.

Alicja Bińkowska

2.

Bożena Stańkowska

3.

Zdzisława Nawrot

4.

Urszula Dudwał

5.

Lidia Uniszewska

6.

Marta Kasprzyk

7.

Urszula Kołodziejczyk

8.

Jerzy Janicki

Lista kandydatów  do udziału w   MIĘDZYNARODOWYCH  KURSACH  akredytowanego projektu numer 2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach,  nie zakwalifikowanych ze względu na brak wolnych miejsc dla osób, które otrzymały zbyt niską ocenę punktową  wniosku. (Kwalifikacja na podstawie oceny złożonych wniosków – kolejność na liście wg ilości otrzymanych punktów).                           

Lp.

Imię i nazwisko

1.       

Maria Goliszewska

2.       

Marta Słomka

3.       

Antonina Ochrombel- Pawelec

4.       

Lidia Golenia- Żydaczewska

5.       

Danuta Kondraciuk

6.       

Andrzej Słomka

7.       

Barbara Wójcicka

8.       

Irena Wilk

9.       

Danuta Wojtyczka

10.   

Tadeusz Pizar

11.   

Jarosław Gerszyński

12.   

Marianna Arabas

13.   

Roman Sadowski

Lista kandydatów rezerwowych spełniających kryteria formalne   do udziału w MIĘDZYNARODOWYCH KURSACH do akredytowanego projektu numer 2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach, których wnioski zostały zakwalifikowane jako rezerwowe  w przypadku wolnych miejsc (zgodnie z Regulaminem Rekrutacji Uczestników §3 pkt IIA.4).

LP.

Imię i nazwisko

1.

Joanna Zagała

2.

Zofia Dąbrowska

3.

Anna Grabias

 Lista kandydatów odrzuconych ze względu na niespełnienie kryterium formalnego do UDZIAŁU W MIĘDZYNARODOWYCH KURSACH do akredytowanego projektu numer 2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ przez Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach 

Lp.

Imię i nazwisko

1

Maria Krzyżaniak

Kandydaci, którzy nie zostali zakwalifikowani do projektu mogą złożyć odwołanie w terminie 2 dni od ogłoszenia powyższych wyników.

Odwołanie należy złożyć na piśmie wraz z uzasadnieniem do Koordynatora projektu lub Komisji Rekrutacyjnej  pełniących dyżur w biurze UTW Gliwice ul. Zwycięstwa 33/16 (domofon), pierwsze piętro w terminie

– poniedziałek 10.02.2025 godz.12.30 – 13.30,

– wtorek 11.02.2025 godz. 10.30 – 11.30                                                                                                                               

Odwołania zostaną rozstrzygnięte do dnia 14.02.2025.

Po rozstrzygnięciu złożonych odwołań lista osób zakwalifikowanych (główna) może zostać zaktualizowana.

Ostateczna lista uczestników z podziałem na kursy zostanie ogłoszona w terminie  do dn. 21.02.2025.

————————————————————————————————————–

Zaczynamy realizację projektu w ramach otrzymanej Akredytacji – sektor edukacja dorosłych

Stowarzyszenie Uniwersytet Trzeciego Wieku w Gliwicach otrzymało Akredytację w programie Erasmus – sektor Edukacja dorosłych na lata 2024-2027. Pierwszego czerwca rozpoczęła się realizacja pierwszego projektu w ramach otrzymanej Akredytacji. Projekt potrwa 15 miesięcy. Przedsięwzięcie dofinansowane jest ze środków Unii Europejskiej. Wysokość otrzymanej dotacji to 96150,00 EUR.

Projekt skierowany jest do kadry zarządzającej i edukacyjnej UTW oraz do aktywnych członków, którzy korzystają na co dzień z oferowanych przez naszą organizację zajęć. Osoby zainteresowane udziałem w przedsięwzięciu, przejdą proces rekrutacji. Na potrzeby realizacji projektu zostanie przygotowany regulamin rekrutacji, który będzie określał kryteria oraz zasady weryfikacji. Kandydaci wypełnią formularze zgłoszeniowe. W projekcie weżnie udział łącznie 41 osób, w tym w projekcie szkoleniowym dla kadry i osób aktywnych : 14 osób wyjedzie na międzynarodowe szkolenie z zakresu dobrego samopoczucia i zdrowia psychicznego,  druga 14-osobowa grupa weźmie udział w intensywnym kursie języka angielskiego. Mobilności odbędą się w Turcji oraz w Grecji na Krecie.

W ramach projektu zostanie również zorganizowana również mobilność innego rodzaju – grupowa dorosłych osób uczących się, w której weźmie udział 11 członków gliwickiej organizacji. Uczestnicy wraz z 2 osobami towarzyszącymi, pełniącymi rolę liderów wyjadą do Czech, gdzie wspólnie z członkami czeskiej organizacji senioralnej będą wspólnie się uczyć, wymieniać doświadczeniami, wzmacniać kompetencje kluczowe oraz obycie międzynarodowe.

Wszyscy uczestnicy mobilności otrzymają certyfikat oraz dokument Europass Mobilność, w którym zostaną wyszczególnione nowe umiejętności, zdobyte podczas mobilności.

Projekt realizowany jest w partnerstwie z trzema organizacjami przyjmującymi: z „Go Up Academy” z siedzibą w Istanbule;  grecką ECTE – „European Centre in Training for Employment” oraz czeską organizacją senioralną.

Do zadań partnerów będzie należeć organizacja szkolenia, monitoring, ewaluacja, prawidłowe uznanie efektów kształcenia.

Terminy i tematyka kursów:

11.05.2025 – 24.05.2025 – Intensywny kurs języka angielskiego (Turcja)

15.06.2025 – 28.06.2025  –  Dobre samopoczucie i zdrowie psychiczne (Grecja)

Uczestnikom projektu zostanie zapewnione zakwaterowanie, wyżywienie, ciekawy program kulturowy, transfer (lotniczy, autobusowy), koszty związane z ubezpieczeniem. Przed wyjazdem na mobilność grupy wezmą udział w obowiązkowych zajęciach z języka angielskiego
zajęciach kulturowych oraz integracyjnych. Udział w mobilnościach nie będzie generował dodatkowych kosztów ze strony jego uczestników.

Wszystkie szczegóły odnośnie rekrutacji uczestników do projektu aktualizowane będą na bieżąco od dnia 15.01.2025 na naszej stronie: https://utw.gliwice.pl/erasmus-2025/

Zarząd powierzył funkcję Koordynatora Projektu – Aleksandra Podkańska, księgowość prowadzić będzie kol. Małgorzata Kosiba

W  związku z przystąpieniem do realizacji kolejnego projektu Erasmus , w dniu 08.01.2024 Zarząd UTW podjął Uchwałę  powołującą Komisję Kwalifikacyjną , której zadaniem będzie przyjmowanie i  ocena złożonych Formularzy Zgłoszeń zgodnie z kryteriami określonymi w Regulaminie rekrutacji.

Skład Komisji Kwalifikacyjnej wchodzą członkinie UTW:

  • Grażyna Lewkiewicz
  • Iwona Kubiak
  • Ewa Matuszczak

    Dyżury Komisji Kwalifikacyjnej przyjmującej wnioski  będą się odbywały w GODS Studzienna 6 (Perełka), w następujących terminach:

    Wtorek, 21.01.2025 godz. 14.00 – 15.30

    Piątek 24.01.2025 godz. 14.00 – 15.30

    Wtorek 28.01.2025, godz. 14.00 – 15.30

    Piątek 31.01.2025 godz. 14.00 – 15.30.

    Wstępne wyniki prac Komisji zostaną ogłoszone do dnia 07.02.2025 na stronie internetowej. 

    Formularze dotyczące rekrutacji prosimy pobrać z poniższych linków do wydruku lub będą do pobrania w godzinach dyżurów Komisji.