
Zakończyliśmy kwalifikację dla 3 grup wyjazdowych do naszego akredytowanego projektu o numerze 2024-1-PL01-KA121-ADU-000204372, realizowanego w ramach programu Erasmus+ .
Projekt jest realizowany w okresie 01.06.2024 do 31.08.2025 r. Uczestnicy projektu wezmą udział w następujących działaniach:
- Międzynarodowy intensywny kurs języka angielskiego
- Międzynarodowy kurs pn. „Zdrowie psychiczne i dobre samopoczucie”
- Grupowa mobilność dorosłych osób uczących
Obecnie – zgodnie założeniami projektu, wszystkie grupy wyjazdowe uczestniczą w zajęciach w ramach przygotowania uczestników do wyjazdu
Zajęcia zostały zaplanowane do realizacji w okresie od 04 marca do 10 kwietnia 2025 w grupach wyjazdowych. Tematyka zajęć oraz ich programy zostały przygotowane pod kątem różnorodności krajów do których uczestnicy wyjadą w ramach programu, to jest Grecji (Kreta), Turcji oraz Czech.
W zajęciach biorą udział wszystkie zakwalifikowane osoby oraz osoby z list rezerwowych.
W ramach zajęć przygotowawczych zorganizowano:
- Prelekcje wraz prezentacjami o krajach, do których każda z grup wyjeżdża na kursy międzynarodowe. Prelegentki przekazały widomości o geografii, historii, kulturze, ludności i zwyczajach mieszkańców tych krajów, to jest Turcji, Grecji i Czech.








W trakcie prezentacji prelegentki zaprezentowały piękno tych krajów, bogatą historię, przyrodę architekturę a także opowiedziały o wielowiekowych osiągnięciach w kulturze i naukach społecznych. Zachęcały nas do poznania bogatych kuchni tych krajów i narodów i spróbowania potraw i smakołyków.
- W ramach przygotowania uczestników do udziału w projekcie zorganizowane zostały zajęcia o charakterze wsparcia językowego. W 3 oddzielnych grupach wyjazdowych przeprowadzono zajęcia przypominające pod kątek powtórki z gramatyki języka angielskiego i budowy zdania w tym języku. Część zajęć poświęconych zostało wprowadzeniu słownictwa specjalistycznego z zakresu zdrowia fizycznego i i psychicznego ; szczególnie dla grupy wyjeżdzającej na Kretę



W grupach tureckiej i czeskiej uczestnicy ćwiczyli podstawowe frazy i zwroty podczas rozmów o tematyce ogólnej. Przełamywaliśmy bariery językowe, powiadaliśmy o swoich zainteresowaniach i sposobach spędzania czasu. Ćwiczyliśmy rozmowy na różne tematy „dnia codziennego” np. na lotnisku, w sklepie, restauracji, u lekarza. W trakcie ćwiczeń uczestnicy zyskiwali większą pewność w stosowaniu języka angielskiego.



3. Uczestnicy projektu ze wszystkich 3 grup wzięli udział w zajęciach w przeprowadzonych przez pedagoga-psychologa pod kątem przygotowania unikania stresów i rozwiązywania konfliktów związanych z wyjazdem do innego kraju w grupach z osobami czasem nowopoznanymi. Zorganizowano wykłady ogólne oraz warsztaty o tej tematyce, co miło na celu poznanie się osób w grupach, integrację oraz pracę na sposobami komunikacji interpersonalnej.


Uczestnicy opowiadali o sobie, nawiązywali więzi, które wpłyną na dobrą współpracę w trakcie wyjazdu. Szczególnie uwagę prowadząca zwróciła na ten aspekt w pracy z grupą wyjeżdżającą na zasadzie mobilności grupowej gdyż część tych osób wymaga wsparci ze strony innych uczestników grupy.
I z takim bagażem wiedzy teoretycznej i praktycznej uczestnicy projektu oczekują obecnie na wyjazd.